24 December 2016

XMAX TIME

Greetings from Christmas sisters 💋💋

Jesteśmy właśnie po wieczerzy wigilijnej z rodziną :) Co roku Święta Bożego Narodzenia spędzamy zamiennie w Elblągu u babci lub w Słupsku. W tym roku Wigilia wypadła u moich rodziców w moim domu rodzinnym w Słupsku. Oprócz mnie, mojej siostry i rodziców jest także dziadek. Krótko o naszych świątecznych zwyczajach: choinkę mama zawsze ubiera na początku grudnia czyli zupełnie inaczej niż tradycja głosi, co roku wygląda ona inaczej, jest bardzo oryginalna, bo zamiast standardowych plastkowych/szklanych, okrągłych bombek są robótkowe aniołki, misie lub kwiaty, karpia nigdy nie mamy i nie zabijamy!! Generalnie to jestem wegetarianką - nie jem/zabijam zwierząt ani ryb, itp.! Moja mama przygotowuje masę potraw wegetariańskich między innymi właśnie z uwagi na mnie za co jestem Jej bardzo wdzięczna :) Pierniczki zazwyczaj przygotowujemy dzień przed Wigilią, na stole zawsze jest minimum 12 potraw i, żeby odejść od stołu należy spróbować każdej. Do stołu siadamy odświętnie ubrani w momencie, gdy na niebie pojawi się pierwsza gwiazdka, składamy sobie życzenia łamiąc się opłatkiem, jemy, rozmawiamy, śmiejemy się, słuchamy i śpiewamy kolędy, a po skosztowaniu wszystkiego najmłodszy Mikołajek z rodziny czyli co roku przypada to mojej młodszej o 2 lata siostrze rozdaje prezenty. Tradycją jest u nas, że po rozpakowaniu wszystkich prezentów pokazujemy reszcie co każdy dostał - jeden z najlepszych momentów! Następnie przechodzimy do drugiej części salonu przed telewizor i oglądamy standardowo Kevina, a później inne świąteczne filmy. Co do Pasterki to nigdy na nią nie chodzimy - nie jesteśmy za bardzo wierzącą rodziną.. Kilka lat temu dałam się namówić mojej siostrze i kuzynowi na Pasterkę to wylądowaliśmy w klubie, także póki co tylko z tym mi się ona kojarzy. Boże Narodzenie to moje ulubione Święto! Mam nadzieję, że Wy też miło spędzacie ten świąteczny czas!

Obecnie leżę na kanapie pod cieplutkim kocykiem, który dostałam jako jeden z prezentów pod choinkę [elektryczny koc - kocham ciepło!] i oglądam z rodziną Kevina :) Do jutra!

// We are just after the Christmas supper with the family :) Every year we spend Christmas interchangeably in Elbląg at Grandma's house or in Slupsk. This year, Christmas Eve fell at my parents in my family home in Słupsk. In addition to me, my sister and parents is also a grandfather. Briefly about our Christmas traditions: my mother always wears Christmas Tree at the beginning of december that is completely different than tradition says, every year it looks different, it is very original, because instead of the conventional plastic/glass, round Christmas baubles there are knitting angels, teddy bears or flowers, we never have carp and we do not kill it!! Generally, I'm a vegetarian - I do not eat/kill animals or fish, etc.! My mother prepares a mass of vegetarian dishes among other things, just because of me and I am very thankful :) Gingerbreads we usually prepare the day before Christmas Eve, on the table there is always minimum12 dishes and we have to try all the dishes to leave the table. We sit to table festively dressed when on the sky appear first star, we make a wish by breaking the wafer, eat, talk, laugh, listen and sing Christmas carols, and after trying everything the youngest person from us - every year is it my younger sister - hands out gifts. It is a tradition in our home that after unpacking all the gifts we show the rest of what everyone got - one of the best moments! Then we move on to the second part of the living room in front of the TV and we watch Kevin as always and later other Christmas movies. Talking about the Midnight Mass we are never on it coz we're not too believing family .. A few years ago I gave to persuade my sister and cousin to go on Midnight Mass and we ended in the club, so until now it reminds me just this. Christmas is my favorite holiday! I hope that U are spending this Christmas time in such a nice way as we!

Currently I am lying on the couch under warm blanket which I received as one of the gifts under the Christmas tree [electric blanket - I love the heat!] and I am watching Kevin with the family :) See You tomorrow!

22 comments:

  1. Wesołych Świąt oraz Szczęśliwego Nowego Roku.Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
  2. Podoba mi się sposób w jaki prowadzisz bloga, wszystko jest schludne i tworzy spójną całość. A post cudowny :)
    Pozdrawiam cieplutko, Daria
    dariaa-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Wszystkiego co najlepsze ♥

    https://roseaud.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. What a lovely blog! Thanks for your comment and Merry Xmas dear :)

    thebrunettetofu.blogspot.pt

    ReplyDelete
  5. Wesołych, spokojnych świąt! Pozdrawiam! ;)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Udanych Świąt-jeden dzień co prawda został,ale atmosfera niech trwa dalej:)

    ReplyDelete
  7. Dziękuje za życzenia

    ReplyDelete
  8. Wesołych Świat ;)
    Pozdrawiam ;)

    www.moda-eny.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Wesołych, spokojnych, pełnych miłości i rodzinnego ciepła Świąt Bożego Narodzenia ;)

    ReplyDelete
  10. Ja akurat za kevinem nie przepadam :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2016/12/parka-khaki-karpacz.html

    ReplyDelete
  11. Wydaje mi się, że święta Bożego Narodzenia staja się tradycją narodową czy społeczną, a nie tak jak kiedyś religijną. Kocham święta Bożego Narodzenia, ale także do kościoła wtedy nie chodzę. Może powiem tak, do kościoła chodze kiedy muszę. Moja rodzina nie jest zbyt religijna, ale święta kocham za rodzinna atmosfere i obdarowywanie innych. Ta radość i uśmiech na twarzach, wspaniałe.

    ReplyDelete
  12. Też się u mnie nie chodzi na pasterkę :D

    ReplyDelete
  13. Very pretty !
    Kiss, Lisa
    https://www.luxetoutou.com

    ReplyDelete
  14. Dziękuję za odwiedziny na moim blogu i życzenia. Cieszę się, że miałaś udane święta w rodzinnym gronie i prezent fantastyczny dostałaś. Życzę wszystkiego dobrego teraz i w Nowym Roku:)

    ReplyDelete
  15. Merry Christmas gorgeous!

    ReplyDelete
  16. gajnie, że świeta udane ;)

    ReplyDelete
  17. Kocham Kevina i nigdy mi sie nie znudzi!
    Wesolych swiat i szczesliwego nowego roku!
    moj blog❄
    Jesli ci sie spodoba to mozesz zaobserwowac ❤

    ReplyDelete
  18. haha bez kevina nie ma świąt! coś o tym wiemy :D
    udanego ostatniego, swiatecznego wieczoru <3

    ReplyDelete
  19. Ja też leniuchuje podobnie jak ty :) szkoda że jutro już trzeba iść do pracy :(

    ReplyDelete